kiwismoothie3 kiwismoothie4

Kiwismoothie – en god, fräsch & nyttig energidrink som passar bra till frukost, mellanmål eller när man bara är sugen på något. Mixa mjölk (eller yoghurt) med banan och fryst kiwi och du har en mättande smoothie!

TIPS! Följ mig gärna lindasbakskola Instagram (klicka här)Facebook (klicka här) & Snapchat för mer inspiration & flera recept!

Kolla in alla mina enkla och goda steg-för-stegrecept på bloggen här!

Nyttig kiwismoothie

3–4 portioner

6–8 kiwi
1 banan
2–3 dl mjölk (eller mild yoghurt naturell)

GÖR SÅ HÄR

1. Skala kiwifrukterna och skär dem i bitar. Skär även bananen i bitar och frys in dem i ett par timmar.

2. Lägg de frysta kiwi- och bananbitarna i en hushållsmaskin eller mixer med knivar. Mixa sönder frukterna.

3. Tillsätt mjölken, lite i taget tills och kör maskinen tills smoothien är lagom i konsistensen. Drick din smoothies direkt!

1. Skala kiwifrukterna och skär dem i bitar. Skär även bananen i bitar och frys in dem i ett par timmar.

1. Skala kiwifrukterna och skär dem i bitar. Skär även bananen i bitar och frys in dem i ett par timmar.

2. Lägg de frysta kiwi- och bananbitarna i en hushållsmaskin eller mixer med knivar. Mixa sönder frukterna.

2. Lägg de frysta kiwi- och bananbitarna i en hushållsmaskin eller mixer med knivar. Mixa sönder frukterna.

3. Tillsätt mjölken, lite i taget tills och kör maskinen tills glassen är lagom tjock och slät. Ät glassen direkt eller täck den med plastfolié om du fryser in den. Den är allra godast och krämigast när den är nygjord. Tänk på att den smälter snabbt!

3. Tillsätt mjölken, lite i taget tills och kör maskinen tills smoothien är lagom i konsistensen. Drick din smoothies direkt!

kiwismoothie1 kiwismoothie2 kiwismoothieutvald